Datovanie vzniku návrhu stoličky Chaise Tout Bois – rok 1941 napovedá, že sa rodila v časoch pre ľudstvo snáď najtemnejších. K dostaniu bolo za druhej svetovej vojny máločo, materiál pre výrobu nábytku medzi tieto artikle tiež nepatril. Jean Prouvé sa tak ako vyučený kováč ocitol v situácii bez prístupu k primárnej surovine, ktoré zasvätil doterajší život. Na tak zásadnú zmenu našiel svetoznámy priekopník dizajnu odpoveď - obrátil pozornosť k drevu, ktorého bolo snáď ako jediného dostatok.
Preto zrejme nikoho neprekvapí preklad názvu Chaise Tout Bois, teda stolička celá z dreva. Vzhľadom k dráhe Prouvého kariéry prekvapivo neobsahuje ani jediný kus kovu. Pre prezývaný "núdzový" kus nábytku zvolil dub, vďaka jeho sile a odolnosti. Vytrvalosť a cieľavedomosť francúzskemu dizajnérovi onedlho vyniesli ocenenie. Návrhom stoličky nenašiel riešenie len pre svoju situáciu, trafil sa aj do potrieb vojnou zasiahnutej spoločnosti. Čo ocenila porota súťaže Meubles de France, kde roku 1947 získal cenu.
Hoci bol jednou z kľúčových osobností dizajnu uplynulého storočia, ktoré významnou mierou tvarovali smer tohto odvetvia, sám seba nevidel ako architekta ani dizajnéra. Prouvé o sebe prehlasoval, že je mužom továrne. Fascinoval ho proces návrhu, ktorý poháňala vidina dostupnosti a ľahké výroby vo veľkom množstve.
Vlastný ateliér založil v pouhých dvadsiatich troch, jeho mladý vek ale nebol žiadnou prekážkou pre zisk uznanie i cenných kolaborácií s takými velikánmi ako Le Corbusier. Keďže bol Prouvé vlastným pánom, oslobodzovalo ho to k celej rade experimentov a kombináciám činností. Spájal výskum s návrhmi prototypov a ich výrobou. Zameriaval sa predovšetkým na funkciu, bol zarytým zástancom čistých línií a skladov kovu, ornament aj dekor povařoval za prežité.
Svojim umom dôjsť ku zdarnému koncu napriek nepriazni okolností sa mu podarilo okrem dizajnu ovplyvniť tiež stavebný proces budov. Predsavzal si vyviazať človeka aj stavbu zo vzájomnej závislosti a zameral sa na mechanizáciu celého procesu. Rovnako, ako tomu bolo aj pri navrhovaní nábytku.
Je až prekvapujúce, ako sa všetky jeho myšlienky, snahy aj preferovaná estetika miešajú v dizajne jedinej stoličky, ktorá sa tak stala dokonalou artikuláciou Prouvého rukopisu. Zameral sa predovšetkým na spevnenie i podporu spoje podnože a sedadla, ktorý väčšinou designerov potrápi najviac. Vďaka tomu vtlačil stoličkám Chaise Tout Bois rovnako ako ich kovovým príbuzným Standard nezameniteľný profil. Charakteristický tvar pripomínajúci krídla lietadla sa potom ako červená niť vinie celou jeho neskoršie tvorbou.
Hoci je dnešná doba veľmi odlišná, Prouvého návrhy sú v nej stále prítomné, čo len potvrdzuje, aký veľký presah jeho dielo malo. Manifestáciu precízneho dizajnu zameraného na funkciu na stránkach DesignVille zoženiete v dvoch prevedeniach - svetlom a tmavom dreve.