Salla Luhtasela a Wesley Walters sa prvýkrát stretávajú na Aalto School of Arts, Design and Architecture, v spolupráci však pokračujú aj dlho po ukončení štúdia keramiky na prestížnej univerzite. K práci totiž pristupujú s rovnakým nadšením pre samotný proces tvorby. Na začiatku tak nie je jasná predstava výsledného produktu ani jeho výroby. Práve naopak – objekty v celej svojej kráse a funkčnosti vznikajú spletitou cestou od skíc k prototypom za opakovaných pokusov a postupného zdokonaľovania. Podľa vlastných slov sú Salla a Wesley primárne tvorcovia, až potom dizajnéri. A tak neprekvapí, že k ich štúdiu patrí aj keramická dielňa alebo kompletné zázemie na spracovanie dreva.
Kolekcia Mere je výnimočná v mnohom, vyššie popísaný proces však platí aj pre ňu. Prvotnou inšpiráciou bol drobný porcelánový predmet vytvorený na hrnčiarskom kruhu, ktorý dizajnérov zaujal protikladom kónického vrcholu a rovnej základne. To však na nájdenie správnej formy – takej, ktorá bude jednoduchá a dokonalá v akomkoľvek rozmere, blízka klasickej mise, a predsa bude vynikať – nestačilo.
Na rad tak prišlo prototypovanie z papiera. Práve tak vznikla stredová linka, ktorá akoby rozdeľovala objekt na dve časti a ktorá nám umožňuje pozorovať hru svetla a tieňov. Možno dokonca pripomenie prehnutý list papiera?
Podobne signifikantným prvkom dizajnu je aj úzka základňa, ktorá misy vyvyšuje, ale nie je príliš viditeľná. Dizajnéri tak docielili dojem ľahkosti, ako by sa misy vznášali pár centimetrov nad povrchom. Nakoniec, aby tieto tvary mohli naplno vyznieť, zahalila ich iba jednofarebná glazúra s vysokým leskom.
Hoci, alebo práve preto, že je dizajn mís Mere nekomplikovaný, krásne na vašom jedálenskom stole vyznie, či ich zaplníte ovocím, alebo necháte prázdne.